Perspectief, nr 1, maart 2018
133 PERSPECTIEF MAGAZINE VERENIGING AANDEELHOUDERS STADION FEIJENOORD N.V. Als nummer vijf in Nederland weet UniCarriers precies waaraan op dit moment behoefte is. ,,Dat is een grote mate van flexibiliteit in langlopende contracten,’’ stellen managing director Erik Koudijs en commercieel directeur Martijn Huuskes. ,,Onze klanten zijn op zoek naar andere oplossingen, merken wij. Daarom biedt UniCarriers Europe tailormade- oplossingen die zijn gebaseerd op seizoensinvloeden en daadwerkelijke behoefte.” UniCarriers, nummer drie in de wereld op het gebied van interne transportoplossingen, vindt zijn klanten onder meer in de logistiek, auto- en andere industrie, bouw, levensmiddelenbranche, maar ook in de kledingsector. Helly Hansen en KLM behoren tot zijn klantengroep die geholpen is met flexibiliteit. ,,In die sector, maar ook bijvoorbeeld op bloemenveilingen en bij velen van onze klanten, zien we duidelijke piekmomenten in het jaar. Dat zijn de periodes dat er behoefte is aan meer en vaak ook andere soorten trucks. Wij vinden daarom dat een contract op basis van de behoefte mogelijk moet zijn. Door samen vooraf een schatting te maken van de gehele operatie weet je ook waaraan je toen bent. Pay per Use volgens het Car to go- en Greenwheel- principe is hét antwoord voor de markt van nu.” Met ruim 5.000 werknemers wereldwijd is UniCarriers Group een grote speler. Deze ontstond in 2011 uit een fusie tussen de merken Nissan Forklift, TCM en Atlet. Er zijn vestigingen in Amerika, Azië en Europa met het hoofdkantoor in Tokio. UniCarriers Nederland, voortgekomen uit een samensmelten van Atlet uit Enschede en Crepa uit Rijswijk, werkt sinds 2014 aan een verbreding van zijn markt. ,,Een nog redelijk nieuwe naam, waarachter ervaring stoelt die echter teruggaat tot eind jaren veertig,” zegt Erik Koudijs. Als onderdeel van Mitsubishi Heavy Industries staat de naam UniCarriers voor Japanse kwaliteit. Dat in combinatie met Zweeds design en ergonomie zorgt voor een hoge standaard in het wagenpark. Transportmachines voor alle laad- en loswerkzaamheden zijn leverbaar in diverse capaciteiten. Gevestigd in Enschede, Rijswijk en Venlo kan UniCarriers overal in Nederland snel leveren. Dus ook in de Rotterdamse haven. Met name bij flexibele contracten een groot pluspunt, meent Erik Koudijs: ,,Trucks halen, brengen en omruilen op momenten dat de klant het wil. Ons heftruckpark staat praktisch om de hoek.” De markt is groeiende en daarmee ook UniCarriers Nederland. ,,We zijn groot genoeg om snel te reageren, klein genoeg om de klant te ontzorgen. Service of accountmanagement: we bouwen als de klant dat wil een totale organisatie om hem heen, zodat deze geen omkijken heeft.” Martijn Huuskes: ,,Klanten zijn gegarandeerd van goed materiaal. UniCarriers Nederland heeft ook de mogelijkheid om lokaal te ondernemen. We ontwikkelen hier producten en diensten die centraal binnen onze Europese organisatie (nog) niet plaatsvinden. Zo hebben we zelf een truck – een remote order picker - ontwikkeld en gebouwd omdat er specifiek vraag naar is in Nederland. We hebben bovendien een eigen afdeling die zich geheel richt op robotisering in de interne transportmarkt.” Ook op andere terreinen biedt UniCarriers extra flexibiliteit. Dankzij een eigen leasemaatschappij is die er eveneens op financieel terrein. ,,Wij kunnen onze klanten op alle terreinen tegemoet komen.” ADVERTORIAL Met zijn eigen heftruckpark komt UniCarriers Europe klanten tegemoet met oplossingen op maat. ,,De markt vraagt ommeer flexibiliteit. Op basis van Pay per Use-contracten brengen en halen we trucks naar behoefte. Zo betaal je alleen voor het daadwerkelijke gebruik,” zeggen directeuren Erik Koudijs en Martijn Huuskes. 088 - 205 30 00 info-nl@unicarrierseurope.com www.unicarrierseurope.com
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=