Perspectief, nr 3, september 2018

MET MEDEWERKING VAN... PERSPECTIEF MAGAZINE VERENIGING AANDEELHOUDERS STADION FEIJENOORD N.V. 25 Wat mogen we allemaal weten van jou? Je wordt immers ook een aanspreekpunt voor de VASF, de vereniging van aandeelhouders. Mijn naam is Lisette deWijs, 28 jaar, geboren in Zoetermeer en ik woon nu sinds vijf jaar in Rotterdam. Voorheen werkte ik als Maître bij restaurant de Harmonie 23 op deWestersingel, en ik heb veel ervaringen opgedaan in Londen waar ik werkte in een van de restaurants van Gordon Ramsay. In oktober 2017 zag ik de vacature van Projectleider Horeca (Stadion Feijenoord) voorbijkomen en ik was gelijk enthousiast. Het leek mij zo’n uitdaging om grote evenementen en natuurlijk de wedstrijden te draaien, om ervoor te zorgen dat alles van A-Z geregeld en verzorgd is. Daarnaast speelde mijn liefde voor voetbal en Feyenoord ook mee bij de keuze om hier te solliciteren. Mijn eerste wedstrijd als Projectleider van de Olympiazijde was in januari tegen ADO Den Haag waarvan wij wonnen met 3-1, dit was gelijk een mooie binnenkomer! Als Projectleider horeca, met de wedstrijden, ben je de operationele coördinator van alle activiteiten aan de Olympia-zijde. Daarbij stuur je het personeel aan van de horeca. Ook ben je het aanspreekpunt voor alle andere operationele afdelingen zoals veiligheid en facilitair en daarnaast gastvrouw voor de bezoekers in de zalen. Hoe ziet een reguliere wedstrijddag er voor jou uit, qua tijdindeling? Kun je hier iets meer over vertellen? Wij beginnen vaak dagen van te voren met de voorbereidingen, wij krijgen bijvoorbeeld een lijst met daarop al het personeel wat die dag komt werken. Hierbij is het altijd belangrijk dat ik kijk naar de kwaliteiten van het personeel, de functies waarop het personeel is ingedeeld en de tijden. Daarnaast hebben wij ook nog een opbouw dag, op een opbouw dag zorgen wij ervoor dat alle zalen netjes zijn en klaar voor de wedstrijd. Denk hierbij aan de tafels goed zetten, buffetten opbouwen, bars opbouwen en alle overige operationele zaken. Op de wedstrijddag zelf, begin ik ongeveer vijf uur voor aanvang van de wedstrijd. De Olympiazijde gaat twee uur voor aanvang van de wedstrijd open, dit betekent de buitenbar bij de Vereeniging, de Van Zandvlietzaal en de Van Beuningenzaal operationeel gereed moeten staan. Dit is dan ook de reden dat ik vijf uur van te voren begin. De randzaken die op de wedstrijddag zelf nog geregeld worden zijn vaak tijdrovend en er zijn altijd bijkomende zaken die last-minute opgepakt moeten worden. Als wij bijvoorbeeld een “half 3’’ wedstrijd hebben, dan ziet mijn dag er als volgt uit: 09:30 uur Aanwezig Stadion Feijenoord: Voorbereiding voor de Olympiazijde in het Maasgebouw 10:00 uur Naar de Olympiazijde en een controleronde lopen 10:30 uur eerste personeelsleden van de Vereeniging arriveren 10:45 uur Briefing personeel van de Vereeniging 11:30 uur Aankomst eerste personeelsleden: assistent projectleiders en barhoofden 12:00 uur Aankomst overige personeelsleden Van Zandvlietzaal, Van Beuningenzaal en het Museum. 12:00 uur Operationeel gereed: de Vereeniging 12:15 uur Briefing personeel van de Van Zandvlietzaal, Van Beuningenzaal en het Museum. 12:30 uur Operationeel gereed: Van Zandvlietzaal, Van Beuningenzaal en het Museum. 12:30 – 14:45 uur Controleronden lopen Olympiagebouw, vraagstukken van het personeel oplossen en kwesties omtrent de kwaliteit monitoren. 14:30 uur Aanvang wedstrijd 14:30 – 15:00 uur Opruimen/strak trekken zalen en pauze personeel. Ik begin om 14:50 uur met mijn controleronde: hoe ver zijn de bars, is de zaal strak, overige zaken die opgepakt moeten worden? 15:00 uur Voorbereidingen voor de rust: receptieplateaus, nootjes op tafel, monobar gereed, etc. 15:10 uur Operationeel gereed voor de rust 15:30 uur Aanvang tweede helft 15:30 – 16:00 Opruimen/strak trekken zalen. Ik begin om 15:50 uur met mijn controleronde: hoe ver zijn de bars, is de zaal strak, overige zaken die opgepakt moeten worden? 16:10 uur Operationeel gereed ontvangst borrel met hapjes na de wedstrijd 16:15 uur Einde wedstrijd

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=