Perspectief, nr 3, september 2018
Dirk Kuijt bracht wel mede de felbegeerde titel in De Kuip, onze Kuip. DIRK KUIJT HET GELOOF IN SUCCES Auteur Jaap de Groot Er zijn twee edities. Beoordeeld is de Feyenoord- editie met op de voorpagina NWR’DAM Maar het boek is uitgegeven door Uitgeverij Nieuw Amsterdam en kost € 20,00. KORT NIEUWS OPEL EN FEYENOORD OPENEN ‘FEYENOORD-GEBOORTELOKET’ Rotterdam, 5 september 2018 - Vandaag hebben Opel en Feyenoord de deuren van het Feyenoord-Geboorteloket geopend. Vanaf nu kunnen kersverse ouders hun pasgeboren zoon of dochter aanmelden bij het Feyenoord-Geboorteloket en ontvangen ze daarmee een gratis lidmaatschap voor de Feyenoord Juniorclub Kameraadjes. Geen enkele andere club in de wereld ging Feyenoord hierin voor. Geen DNA, maar vanaf geboorte meegeven Uit de resultaten van het door Opel geïnitieerde ‘Grote Feyenoord DNA-onderzoek’ is gebleken dat Feyenoord niet in je DNA zit, maar écht in je hart. De liefde voor Feyenoord wordt vanuit je opvoeding meegegeven; door je ouders, je omgeving en je vrienden. Daarom bieden Opel en Feyenoord supporters de mogelijkheid om in het seizoen 2018-2019 hun pasgeborene aan te melden bij het Feyenoord- Geboorteloket. Iedere baby die gedurende het seizoen 2018/2019 is of wordt geboren, kan op opel.nl/feyenoord of in Feyenoord Fanshop Marathon worden aangemeld voor het gratis lidmaatschap. Met dit lidmaatschap groeien de baby’s direct op met hun favoriete club. Zo worden de aangemelde kleintjes verblijdt met een Kameraadjes Welkomstpakket en maken zij automatisch kans op één van de Opel ADAM-loopauto’s in Feyenoord- stijl. Iedere maand wordt er een auto onder de nieuwe aanmeldingen verloot. Ga voor meer informatie naar opel.nl/feyenoord. Afgelopen week heeft Sander de Kramer samen met clubmascotte Coentje een bezoek gebracht aan Geboortecentrum Sophia en een aantal kersverse ouders verrast met het nieuws over het Feyenoord- Geboorteloket. PERSPECTIEF MAGAZINE VERENIGING AANDEELHOUDERS STADION FEIJENOORD N.V. 97 DE KUIP WEDEROM BESTE SPORTACCOMMODATIE VAN NEDERLAND Nederlanders zijn duidelijk: er gaat geen sportaccommodatie boven De Kuip. Dit blijkt uit de vijfde editie van het Sportsector Merkenonderzoek onder 2200 Nederlanders. Het stadion laat onder meer de Johan Cruijff ArenA en het GelreDome achter zich. De thuishaven van Feyenoord eindigde twee jaar geleden ook al als eerste in het onderzoek en prolongeert zodoende haar titel. Het Rotterdamse Ahoy volgt De Kuip op de voet. SCHOONHEID De iconische Kuip is inmiddels 81 jaar oud, maar heeft nog steeds niet aan schoonheid ingeboet. Nederlanders vinden De Kuip namelijk een aantrekkelijk stadion. ‘Daarnaast wordt De Kuip vooral geprezen om de goede sfeer’, is de conclusie van het Sportsector Merkenonderzoek. TWEEJAARLIJKS ONDERZOEK Hendrik Beerda Brand Consultancy voert sinds 2010 het tweejaarlijkse Sportsector Merkenonderzoek uit. Het onderzoeksbureau vergelijkt de reputatie van onder meer voetbalclubs, organisaties en topsporters binnen de sportwereld. RONDLEIDING De Kuip is volgens het tweejaarlijkse onderzoek dus de populairste sportaccommodatie van Nederland. Met eigen ogen de schoonheid van het stadion aanschouwen? Een rondleiding brengt je op de mooiste plekken van De Kuip. WAAROM BRANDEN DE LICHTMASTEN BIJ 25 GRADEN? De afgelopen maanden kregen we regelmatig de vragen voorgelegd waarom de lichtmasten branden terwijl de zon volop schijnt. Dit is toch geldverspilling? Denkt Feyenoord niet aan het milieu? En betaalt Qureent de rekening van het stadion? De vraag hebben we voorgelegd aan directeur Jan van Merwijk. De stadiondirecteur heeft een pasklaar antwoord. ,,Het antwoord is eigenlijk heel simpel. De masten gaan altijd op verzoek van FOX aan om een maximale lichtopbrengst te hebben waardoor de beeldkwaliteit op tv maximaal is. Feyenoord betaalt die kosten aan het stadion; zij hebben immers ook de inkomsten vanuit het mediacontract. De kosten bedragen circa € 6.000,- per keer bestaande uit electriciteitskosten en afschrijvingen."
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=