Perspectief, VASF, oktober 2020

PERSPECTIEF MAGAZINE VERENIGING AANDEELHOUDERS STADION FEIJENOORD N.V. 65 Karin, je bent gewend om grote projecten te organiseren en te promoten, zoals Monster Jam, Disney On Ice etc. Hoe ben je op het idee gekomen om juist in De Kuip artiesten te laten optreden tijdens een diner? Op dit moment is het onduidelijk wan- neer internationale shows als Disney On Ice en Monster Jamweer kunnen plaats- vinden. Stilzitten is voor ons echter geen optie en wij denken graag in mogelijkhe- den. Het idee voor het organiseren van concerten binnen de RIVM-richtlijnen was dan ook al snel ontstaan. Niet alleen om zelf weer aan het werk te kunnen maar ook ommuziekliefhebbers weer van live concerten te laten genieten en artiesten een podium te bieden. Het Zomerterras in De Kuip bood een unieke locatie voor deze concertreeks. Nadat bekend werd dat Xander de Buisonjé, Glennis Grace en Jeroen van der Boom sympathie hebben voor Ajax, roerden supporters zich op sociale media en werden deze artiesten uit het programma gehaald. Hoe groot was de druk via de sociale media? Ging het om een handjevol of om duizenden mensen en waaromwordt een organisatie gedwongen om toe te geven aan die druk? Vanzelfsprekend was het aanpassen van de line up een moeilijke beslissing, ook omdat De Kuip een lange traditie heeft als evenementenlocatie voor nationale en internationale artiesten. Maar als organisator vinden we het belangrijk dat we, vooral in deze tijd, een evenement neerzetten waarbij iedereen zich prettig en welkom voelt en wilden we een posi- tief gevoel rond de concerten houden. Uiteindelijk hebben jullie heel wat bekende namen laten optreden en waren deze ‘intieme’ concerten succesvol. Wat kun je er nu, achteraf over zeggen? Tijdens de concertreeks hebben we te maken gehad met een hittegolf, hoosbuien en een zomerstormmaar de gevarieerde line up liet de bezoekers dansen op hun stoel. Naast een optreden van Og3ne kon men genieten van de R&B classics van JohnWilliams, de rock van de upcoming band Harvest Road en de swingende nummers van Dennis van Aarssen tot de Hollandse hits van Samantha Steenwijk en JohnWest en de Latin vibes van Rolf Sanchez. Is dit uit nood geboren initiatief voor herhaling vatbaar? Wij zijn er trots op dat het gelukt is, al is het op kleinere schaal, mensen weer samen te brengen in De Kuip en te laten genieten van muziek. Met de ervaring en leermomenten van de afgelopen reeks, kijken wij zeker uit naar een volgende editie. Zien we van Dehaasprojecten komend jaar nog meer samenwerkingen, want vanuit het niets is iets succesvols ontstaan, dus dat smaakt naar meer, toch? LIVE! @De Kuip kon alleen mogelijk worden gemaakt omdat alle betrokken partners, artiesten en medewerkers an- ders durfden te denken. We leven in een ongekende tijd maar dat zorgt ook dat we creatief moeten denken. Gelukkig zien we dat veel partners ook op deze manier denken dus we hopen zeker nog andere leuke samenwerkingen te kunnen opzetten. Welke wensen, of misschien gedachten- spinsels spoken er, door je hoofd, maar zijn nog nooit uitgewerkt in concrete plannen, als het gaat om een samenwerking met De Kuip? Graag denken we, na de fijne samenwer- kingen rond de edities van Monster Jam en LIVE! @ De Kuip, ook na over andere mogelijkheden. Concrete plannen voor de nabije toekomst zijn er op dit moment echter nog niet. Je bent samen met je man Bruno de Haas eigenaar van Dehaasprojecten. Wat hebben jullie met De Kuip en Feyenoord? Ik denk dat De Kuip en Dehaasprojecten goed bij elkaar passen. We houden van een no-nonsense, projectmatige en transparante aanpak en sluiten ons aan bij ‘Geen woorden, maar daden”. De samenwerkingen met De Kuip hebben we door de jaren heen dan ook als bui- tengewoon plezierig ervaren. Ook Bart Kuijpers is erg enorm positief over de afgelopen maanden waarin begin 2020 ongeplande projecten tot stand kwamen. Bart Kuijpers, kun je omschrijven wat jouw taken normaliter zijn als manager hospitality? Mijn team houdt zich bezig met de or- ganisatie en exploitatie van alle horeca gerelateerde activiteiten in De Kuip, van de dagelijkse exploitatie van Brasserie De Kuip tot aan bijvoorbeeld een ZOMERTERRAS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=