Perspectief, VASF, maart 2021

WBT en BCW zijn onde r deel van de Rotterdam corridor! Voor meer informatie: instappen@waalhaven-group.nl WAALHAVEN GROUP Vanaf vijf strategisch gelegen terminals in de regio Rotterdam en Zuid-Nederland (Born) biedt de Waalhaven Group sinds 1971 complete logistieke dienstverlening voor zowel volle als lege containers, stukgoed en projectlading. Via de binnenvaart verbinden wij dagelijks Rotterdam, Antwerpen en het achterland. Onze klanten profiteren van een breed pallet aan flexibele diensten voor laden, lossen, tussenopslag, pre-trip inspecties, voor- en natransport, douaneservices en congestievrij multimodaal vervoer. Rederijen, expediteurs en verladers zijn altijd verzekerd van betrouwbaar maatwerk voor ieder onderdeel van hun logistiek proces. BARGE CENTER WAALHAVEN EN WAALHAVEN BOTLEK TERMINAL De havengebieden Waalhaven en de Botlek, rondom de container terminals Barge Center Waalhaven (BCW) en Waalhaven Botlek Terminal (WBT), zijn aan het veranderen. Nieuwe DC’s komen op plaatsen waar vroeger containers werden opgeslagen of afval werd verwerkt. Ook verduurzamen fabrieken hun productie- en logistieke processen. De container terminals zijn centraal gelegen in de Rotterdamse havengebieden en zijn een belangrijke schakel in de logistieke- en verduurzamingsstrategieën van de DC’s en fabrieken. Met vaste afvaarten van en naar de deepsea container terminals in Antwerpen en op de Maasvlakte kunnen BCW en WBT op efficiënte en duurzame wijze voorzien in de transportbehoefte van omliggende bedrijven en rederijen. De fixed-window afspraken met de terminals geven het voordeel dat afvaartschema’s ruim van te voren bepaald en bekend zijn, waardoor plannen overzichtelijk is en congestie vermeden wordt. In combinatie met logistieke dienstverlening als het opmaken van douanedocumentatie, voor- en natransport en empty depot services bieden BCW en WBT een uniek one-stop-shop concept voor de complete supply-chain. Betrouwbaarheid, duurzaamheid en logistieke expertise zijn de belangrijkste elementen in ons servicepakket. ROTTERDAM CORRIDOR Beide terminals, behorend tot de Waalhaven Group, zijn onderdeel van de Rotterdam corridor. De Rotterdam corridor is een samenwerkingsverband tussen de verschillende terminals, verladers, barge operators en expediteurs die hun krachten bundelen om zoveel mogelijk containers via het water te laten vervoeren. Dit doen zij door de ladingstromen te bundelen om zo een hoge frequentie aan afvaarten te bieden, die door middel van fixed-windows op vaste tijden geholpen worden bij de deepsea-terminals. Hierdoor wordt de congestieproblematiek vermeden en is er een hoge mate van betrouwbaarheid. De Rotterdam corridor haalt jaarlijks 60.000 truckbewegingen van de weg. Hiermee wordt jaarlijks ruim 3.000 ton CO ² minder uitgestoten. ENERGIE TRANSITIE Het is de ambitie van de Waalhaven Group om in 2030 volledig CO ² neutraal te zijn, om deze reden wordt er ingezet op het verder elektrificeren van de kranen en rijdend materieel. Zo wordt er getest met een waterstof terminaltrekker en zijn er vergevorderde plannen voor elektrisch varende binnenvaartschepen en de wal- infrastructuur hiervoor. De terminals van de Waalhaven Group worden voorzien van elektriciteit afkomstig van de windmolens op de slufterdam. Willem Beskers Commercial Manager Mobiel +31 6 22 29 82 93 Kantoor + 31 88 944 08 16 E-mail wbeskers@waalhaven-grou p.nl Website www.waalhaven-group.nl BCW en WBT zijn gecertificeerd. WBT en BCW zijn onderdeel van de Rotterdam corridor! Voor meer informatie : instappen@waalhaven-group.nl WAALHAVEN GROUP Vanaf vijf strategisch gelegen terminals in de regio Rotterdam en Zuid-Nederland (Born) biedt de Waalhaven Group sinds 1971 complete logistieke dienstverlening voor zowel volle als lege containers, stukgoed en projectlading. Via de binnenvaart verbinden wij dagelijks Rotterdam, Antwerpen en het achterland. Onze klanten profiteren van een breed pallet aan flexibele diensten voor laden, lossen, tussenopslag, pre-trip inspecties, voor- en natransport, douaneservices en congestievrij multimodaal vervoer. Rederijen, expediteurs en verladers zijn altijd verzekerd van betrouwbaar maatwerk voor ieder onderdeel van hun logistiek proces. HAVEN EN EN BOTLEK TERMINAL v i aalhaven en de Botlek, rondom de c t i r t r i ls r e e ter aalhaven (BC ) en Waalhaven Botlek Terminal (WBT), zijn aan het veranderen. ieu e C’s komen op plaatsen waar vroeger containers erden opgeslagen of afval erd verwerkt. Ook verduurzamen fabrieken hun productie- en logistieke processen. De container ter inals zijn centraal gelegen in de Rotterdamse havengebieden en zijn een belangrijke schakel in de logistieke- en verduurzamingsstrategieën van de DC’s en fabrieken. Met vaste afvaarten van en naar de deepsea container terminals in Antwerpen en op de Maasvlakte kunnen BCW en WBT op efficiënte en duurzame wijze voorzien in de transportbehoefte van omliggende bedrijven en rederijen. De fixed-window afspraken met de terminals geven het voordeel dat afvaartschema’s ruim van te voren bepaald en bekend zijn, waardoor plannen overzichtelijk is en congestie vermeden wordt. In combinatie met logistieke dienstverlening als het opmaken van douanedocumentatie, voor- en natransport en empty depot services bieden BCW en WBT een uniek one-stop-shop concept voor de complete supply-chain. Betrouwbaarheid, duurzaamheid en logistieke expertise zijn de belangrijkste elementen in ons servicepakket. ROTTERDAM CORRIDOR Beide terminals, behorend tot de Waalhaven Group, zijn onderdeel van de Rotterdam corridor. De Rotterdam corridor is een samenwerkingsverband tussen de verschillende terminals, verladers, barge operators en expediteurs die hun krachten bundelen om z veel mogelijk containers via het water te laten vervoeren. Dit doen zij door de ladingstromen te bu delen om zo een hoge frequentie an afvaart t ieden, die door middel van fixed-windows op vaste tijden g holp n worden bij de deepsea-terminals. Hier oor wordt de c ng stieproblemati k v eden en is er een hoge mate van be rouw aarheid. De Rotterdam cor idor haalt jaarlijks 60.000 truck ewegingen van d weg. Hie mee wordt jaarlijks ruim 3.000 ton CO ² minder uitgestot n. ENERGIE TRANSITIE Het is de ambitie van de Waalhaven Group om in 2030 volledig CO ² neutr al t zijn, om deze eden wordt er ing zet op het verder elektrificeren van de kranen en rijdend materieel. Zo wordt er getest met een waterstof terminaltrekker en zijn er vergevorderde plannen voor elektrisch varende binnenvaartschepen en de wal- infrastructuur hiervoor. De terminals van de Waalhaven Group worden voorzien van elektriciteit afkomstig van de windmolens op de slufterdam. Willem Beskers Commercial Manager Mobiel +31 6 22 29 82 93 Kant oor +31 88 944 08 16 E-mail wbeskers@waalhaven-group.nl Website www.waalhaven-group.nl BCW en WBT zijn gecertificeerd. 5745_Q-WAALHAVEN_Adv230x297_Havenlocaties_WBT-BCW.indd 1 18-02-21 WBT en BCW zijn onderdeel van de Rotterdam corridor! Voor meer informatie: i nstappen@waalhaven-group.nl WA LHAVEN GROUP Vanaf vijf strategisch gelegen terminals in de regio Rotterdam en Zuid-Nederland (Born) biedt de Wa lhaven Group sinds 1971 complete logistieke dienstverlening voor zowel volle als lege containers, stukgoed en projectlading. Via de bin enva rt verbinde wij dagelijks Rotterdam, Antwerpen en het achterland. Onze klanten profiteren van e n bre d pallet aan flexibele diensten v r laden, lossen, tussenopslag, pre-trip inspecties, vo r- en natransport, douanes rvices en congestievrij multimoda l vervoer. Rederije , expediteurs en verladers zijn altijd verzekerd van betrouwbaar maatwerk vo r ieder onderde l van hun logistiek proces. BARGE CENTER WAALHAVEN EN WAALHAVEN BOTLEK TERMINAL De havengebieden Waalhaven en de Botlek, rondom de container terminals Barge Center Waalhaven (BCW) en Waalhaven Botlek Terminal (WBT), zijn aan het veranderen. Nieuwe DC’s komen op plaatsen waar vroeger containers werden opgeslagen of afval werd verwerkt. Ook verduurzamen fabrieken hun productie- en logistieke processen. De container terminals zijn centraal gelegen in de Rotterdamse havengebieden en zijn een belangrijke schakel in de logistieke- en verduurzamingsstrategieën van de DC’s en fabrieken. et vaste afvaarten van en naar de deepsea container terminals in Ant erpen en op de aasvlakte kunnen BCW en WBT op efficiënte en duurzame ijze voorzien in de transportbehoefte van o liggende bedrijven en rederijen. De fixed-window afspraken met de terminals geven het voordeel at afvaartsc e a’s ruim van te voren bepaald en zij , r r l e verzichtelijk is en congestie vermeden wordt. In combinatie met logistieke dienstverl i l anedocu entatie, r- en en empty de t services bieden BCW en WBT een uniek one-stop-shop concept voor de complete su r i , rzaa heid en l i l ij st l e ten in ons c ei l r up, zijn v c id r. D R terdam i or i in sv rb d tusse de rs ill d i l , erl rs, rge erators edit rs i kr t delen o zoveel lij c t i rs i h t t r te laten vervoeren. it en zij r l i str me te bundelen o zo een e fre e tie aa afvaarten te bieden, die door iddel van xed- indows op vaste tijden geholpen orden bij de deepsea-terminals. Hierdoor wordt de congestieproble atiek vermeden en is er een hoge mate van betrou baarheid. De Rotterda corridor haalt jaarlijks 60.000 truckbewegingen van de weg. Hiermee wordt jaarlijks ruim 3.000 ton CO ² minder uitgestoten. ENERGIE TRANSITIE Het is de ambitie van de Waalhaven Group om in 2030 volledig CO ² neutraal te zijn, om deze reden wordt er ingezet op het verder elektrificeren van de kranen en rijdend materieel. Zo wordt er getest met een waterstof terminaltrekker en zijn er vergevorderde plannen voor elektrisch varende binnenvaartschepen en de wal- infrastructuur hiervoor. De terminals van de Waalhaven Group worden voorzien van elektriciteit afkomstig van de windmolens op de slufterdam. Willem Beskers Commercial Manager Mobiel +31 6 22 29 82 93 Kantoo r +31 88 944 08 16 E-mail wbeskers@waalh aven-group.nl Website www.waalhaven-group.nl BCW n WBT zijn gecertificeerd.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=