Perspectief, VASF, september 2021

PERSPECTIEF MAGAZINE VERENIGING AANDEELHOUDERS STADION FEIJENOORD N.V. 113 ADVERTORIAL Met zijn no nonsens-inslag, ‘work hard, play hard’ mentaliteit en lekkere dosis humor en lef is RED Recruitment net zo Rotterdams als Feyenoord en de Kuip. Qua werving en selectie geldt bovendien hetzelfde als in voetbal: screenen en nog eens screenen, zegt eigenaar Marcel van Lier. In thuisbasis Van Nelle Fabriek vierde RED Recruitment dit voorjaar zijn eerste lustrum. Vanuit huis begonnen als eenpitter werkt eigenaar Marcel van Lier - ‘Overtuigd Rotterdammer en voetballiefhebber’ -met zijn vierkoppige team nu aan een nog sterkere toekomst in uitzenden, detacheren en werving & selectie. Met zijn zeventien jaar ervaring in de recruitmentbranche besloot Marcel vijf jaar geleden zijn eigen bureau op te zet- ten. Resultaten waren al snel groeiende, wat hem deed besluiten een kantoor te openen aan de Coolsingel. Vorig jaar werd dat ingewisseld voor een modern onderkomen inWerelderfgoed Van Nelle Fabriek. Een ambiance die past bij de energie van het recruitmentbureau dat bekend is geworden als simpelweg RED. Een sterke naam voor een even krachtig merk dat inmiddels stevig is verankerd in de regio Rotterdam, Den Haag, Leiden en Brabant. Met name in Automotive en Logistiek heeft RED hier een mooie vinger in de pap, zegt Marcel. Beide branches zijn de core business van zijn bureau, naast het kleinere sales en office . ,,Nog maar net actief in de business kreeg ik de kans om Automotive, waarmee ik veel affiniteit heb, uit te rollen tot expertise. Ik heb me die wereld eigen gemaakt waardoor RED nu een redelijk grote speler in de markt is. We krijgen veel exclusieve aanvragen en hebben weinig concurrentie op dat vlak,” vertelt Marcel. Een tweede belangrijke pijler is de logistieke wereld. ,,Een sector die altijd op volle toeren draait, zeker in deze regio. En in deze tijd, want de markt is op dit moment inkoopgericht met een groot aantal vacatures.” Door te werken met een innovatief recruitmentsysteem blijft het RED lukken om zijn opdrachtgevers te voorzien van kandidaten. ,,Met dit systeem kunnen we alle activiteiten goed opslaan, zodat we snel kunnen schakelen en matches kunnen draaien.” Recruitment blijft echter mensenwerk, is de stellige overtuiging van RED. Ofwel check, check, double check middels een persoonlijke ontmoeting en referentieonderzoek. ,,Weten welk vlees we in de kuip hebben, is belangrijk, want we willen toetsen wie ons vertegenwoordigt bij onze klanten. Past iemand bij de organisatiecultuur, competenties? In ons vakgebied draait het om non-verbale communicatie om kandidaten goed te kunnen screenen. Je wilt tenslotte het juiste poppetje in het veld.” RED DE VOORHOEDE IN AUTOMOTIVE EN LOGISTIEK WWW.REDRECRUITMENT.NL

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=