Perspectief, VASF, september 2022

Onderzoek toont aan dat organisaties die consequent aandacht, tijd en geld besteden aan employer branding en employee experience lagere wervingskosten, een grotere betrokkenheid en hogere retentie van medewerkers hebben. De war on talent is in volle gang. Naar verwachting houdt de krapte op de arbeidsmarkt de komende jaren nog aan. Ook verandert de manier waarop we met elkaar willen en moeten werken in tijden van pandemie, crisis en digitale transformatie sneller dan ooit. En elke generatie heeft andere verwachtingen en behoeften van een werkgever. Al deze ontwikkelingen tonen aan hoe belangrijk het is om een sterk werkgeversmerk te hebben waarmee je de juiste mensen aantrekt én aan je bindt. Interne trots stimuleren Investeren in de aantrekkingskracht van je werkgeversmerk en continu oog hebben voor de werknemers-experience loont. Het stimuleert interne trots (‘Hier hoor ik bij’), wat weer een positief e‚ect heeft op het aandragen van kandidaten door eigen medewerkers. En referral recruitment is niet alleen goedkoper dan het inhuren van een recruiter of headhunter, de kans is ook nog eens groter dat een door eigen mensen aangedragen kandidaat beter past bij jouw organisatie. En tot slot heeft een sterk en zichtbaar werkgeversmerk ook positieve weerslag op de perceptie van je corporate brand, en vice versa. Succesfactoren voor een winnend employer brand • Handel en communiceer vanuit een heldere purpose • Bouw aan een goed Employee Value Proposition (EVP) • Breng je purpose tot leven • Creëer ambassadeurs Ontdek de 9 krachten van het 360° VeranderPerspectief Wil je leren wat alle #9 krachten van het Admix 360° VeranderPerspectief voor jouw organisatie kunnen betekenen? Download dan het volledige paper van Admix op: admix.nl/veranderperspectief #7 aantrekkingskracht

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=