Perspectief, VASF, september 2022

PERSPECTIEF MAGAZINE VERENIGING AANDEELHOUDERS STADION FEIJENOORD N.V. 69 MET MEDEWERKING VAN Wie is Michiel Kalkman? Ik ben Michiel, 35 jaar, geboren en getogen in Rotterdam. Ik woon samen met mijn vriendin en hond in Kralingen. In Kralingen woon ik nu 14 jaar, daarvoor woonde ik in Ommoord. Ik breng graag tijd door met vrienden en familie. Ik reis graag, het liefst naar bestemmingen die bekend staan om een goede keuken. Eten en drinken doe ik graag en koken is wel echt mijn hobby. Om dat een bee tje te compenseren wandel en zwem ik. Sinds wanneer werk je in De Kuip en wat deed je hier voor? Ik werk in november vier jaar voor het stadion. Ik ben destijds begonnen als Manager CREW, het eigen horeca-uitzendbureau van het stadion. Ik heb vele uren in de horeca gemaakt, van restaurants tot hotels, de grootste evenementen tot aan de chicste diners in het Catshuis. Daarna heb ik een tijd horeca en gastvrijheidstrainingen gegeven, bij het horeca-uitzendbureau waar ik uiteindelijk ook een tijd vestigingsmanager ben geweest. Kwam je ook al als voetbalsupporter in dit stadion of pas sinds je hier werkt? Feyenoord was bij ons thuis wel altijd de club, maar echt een voetbalsupporter was ik niet. Ik ging wel vaker mee naar wedstrijden met mijn vrienden, waarvan een groot deel al jaren een seizoenkaart heeft. Ik was dan weer niet zo fanatiek dat ik met mijn vader en Op Linkedin staat achter zijn naam Teamleider horeca bij De Kuip. Een functie waar velen jaloers op zullen zijn. Je dagelijks met eten en drinken bezig houden in ons prachtige stadioncomplex. Michiel Kalkman is dan ook trots op zijn functie binnen Stadion Feijenoord N.V. In de rubriek ‘Met medewerking van een medewerker’ maken we in dit najaarsnummer van Perspectief nader kennis met deze teamleider die dus ook gaat over de velen van ons bekende Van Zandvlietzaal. TEKST C. HULSBUS broertje meeging. Echter toen ik bij De Kuip kwamwerken is het voor mij wel echt gegroeid. Teamleider horeca bij Stadion Feijenoord N.V., wat moeten we ons daar allemaal bij voorstellen? We zijn er met het team van ‘de horeca’ voor verantwoordelijk dat iedereen die ons bezoekt, uiteindelijk blij en met overtroffen verwachtingen naar huis gaat, dat is waar we ons best voor doen. Dit doen we bijvoorbeeld door onder andere samen met de keuken te zorgen voor het serveren van mooie gerechten en lekkere dranken. Mijn rol hierin is redelijk breed, het gaat van het uitzoeken van de wijnen tot aan de gesprekken met het team van projectleiders. Hoeveel medewerkers kennen jullie momenteel? En op wedstrijddagen? ‘Mijn’ team bestaat uit acht projectleiders. Deze club vullen we aan met een flexibele schil van uitzendkrachten vanuit CREW. Hoeveel dat er buiten de wedstrijden om zijn hangt natuurlijk af van het soort evenementen dat we hebben. Het kan zo zijn dat we het enkel met het vaste team doen, maar er kunnen ook zomaar dertig collega’s van CREW rondlopen op een partij. Op wedstrijden zijn het er een stuk meer. Voor ‘binnen’, dus Maasgebouw en het Olympiagebouw zijn dit er ongeveer tweehonderdvijventwintig, inclusief gastvrouwen.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=